27 Şubat 2020 Perşembe

Kaos Sarayları / Roger Zelazny – Amber Yıllıkları #5

Kaos Sarayları

Kaos Sarayları’ndan…

Atımı Kolvir’in zirvesine sürdüm ve mezarıma geldiğimde indim. İçeri girdim ve tabutu açtım. Boştu. Güzel. Şüphe duymaya başlamıştım. Kendimi önümde uzanmış görmeyi ummuştum. Bu işaretlere ve sezgilere rağmen bir şekilde yanlış gölgeye geldiğimin kanıtı olacaktı.
Dışarıya çıktım ve Yıldız’ın burnunu okşadım. Güneş parlıyordu ve rüzgar soğuktu. Aniden denize gitme arzusu hissettim. Bunun yerine banka oturdum ve pipomu çıkardım.
Konuşmuştuk. Kahverengi divanın üzerinde bacaklarını altına alan Dara gülümsemiş, Benedict ile cehennem kadını Lintra’nın soyundan geldiğini tekrarlamış, Kaos Sarayları’nda büyüdüğünü anlatmıştı. Zamanın kendisinin tuhaf dağılım sorunları sunduğu, Öklid’den bihaber bir alemdi.
"Tanıştığımız zaman bana anlattıkların yalandı," dedim. "Şimdi neden sana inanayım?"
Gülümsedi ve tırnaklarını inceledi.
"O zaman sana yalan söylemek zorundaydım," diye açıkladı, “senden istediğimi almak için."
"Peki, o ne?"
"Aile, Desen, Koz Kartları ve Amber hakkında bilgi. Güvenini kazanmak için. Çocuğunu doğurmak için."
"Gerçeği anlatsan daha iyi olmaz mıydı?"
"Pek değil. Ben düşman tarafından geliyorum. Bu şeyleri istememin sebepleri senin onaylayacağın türden değildi."
"Kılıçtaki ustalığın...? O zaman seni Benedict’in eğittiğini söylemiştin."
"Kaosun Yüksek Lordlarından biri olan Dük Borel’den öğrendim."
"...ya görünüşün," dedim. “Desen’i yürürken birkaç kez değişti. Nasıl? Ve neden?"
"Soyları Kaos’a dayanan herkes şekil değiştirebilir," diye yanıt verdi.
Dworkin’in benim kılığıma büründüğü geceki performansını düşündüm.
Benedict başını salladı.
"Babam Ganelon görünüşü ile bizi kandırdı."
"Oberon Kaos’un oğullarından biridir," dedi Dara, “asi bir babanın asi oğlu. Ve hâlâ gücü var."
"O zaman biz neden yapamıyoruz?" diye sordu Random.
Omuzlarını silkti.
"Hiç denediniz mi? Belki yapabiliyorsunuzdur. Diğer yandan, sizin nesliniz ile birlikte ölmüş de olabilir. Bilmiyorum. Ama benim, gergin anlarımda tercih ettiğim bazı şekiller var. Bunun kural olduğu, zaman zaman diğer şeklin hâkim olduğu bir yerde büyüdüm. Benim için bir refleks. Sizin o gün tanık olduğunuz da bu."
"Dara," dedim, “istediğini söylediğin şeyleri neden istedin? Aile, Desen, Koz Kartları, Amber hakkında bilgi. Bir de oğul?"
"Tamam." İçini çekti. Artık Brand’in planlarını biliyorsunuz Amber’in yok edilmesi ve yeniden inşa edilmesi, değil mi?"
"Evet."
"Bu bizim onayımız ve işbirliğimizle planlandı."
"Martin’in öldürülmesi de mi?" diye sordu Random.
"Hayır," dedi. “Kimi kullanmayı planladığını bilmiyorduk."
"Bilseniz bu sizi durdurur muydu?"
"Varsayımsal bir soru soruyorsun," dedi. “Kendin yanıt ver. Martin hâlâ hayatta olduğu için memnunum. Bu konuda söyleyebileceğim tek şey bu."
"Tamam," dedi Random. “Ya Brand?"
"Dworkin’den öğrendiği yöntemleri kullanarak önderlerimizle iletişim kurdu. Hırslıydı. Bilgiye ve güce ihtiyacı vardı. Bir anlaşma önerdi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder