17 Ekim 2018 Çarşamba

Ruh Koleksiyoncusu / Tess Gerritsen

Ruh Koleksiyoncusu

Ruh Koleksiyoncusu

Ruh Koleksiyoncusu'ndan...
Robinson’ın yüzü aniden büyük bir coşkuyla aydınlandı. “Öğrenmek mi? Her şeyi! Yaşı, sağlık durumu. Nasıl bir yöntemle muhafaza edildiği. Eğer şanslıysak ölüm nedenini bile öğrenebiliriz.” 
“Adli tıp uzmanı bu yüzden mi burada?”
Kalabalık çok gözlü bir yaratıkmışçasına dönerek odanın arka tarafında duran Maura'ya baktı. Televizyon kameraları ona doğru dönerken, Maura aşina olduğu o geri çekilme arzusunu hissetmekteydi.
“Doktor Isles” diye seslendi bir muhabir, “bir değerlendirme yapmak için mi buradasınız?”
“Adli Tıp neden bu çalışmaya dahil ediliyor?” diye sordu bir başkası.
Olay basın tarafından çarpıtılmadan önce son sorunun acilen yanıtlanması gerekiyordu.
Maura kararlı bir ifadeyle, “Adli Tıp’ın bu işe dahil olduğu falan yok. Bana bu gece burada olmam için kesinlikle bir ödeme yapılmıyor” dedi.
“Ama buradasınız işte” dedi Maura’nın hiç sevmediği, Kanal 5'in sarışın, irikıyım muhabiri.
“Çrispin Müzesi’nden yapılan bir davet üzerine geldim. Doktor Robinson bu araştırmada bir adli tıp uzmanının bakış açısının faydalı olabileceğini düşünüyor. Bu yüzden geçen hafta beni arayıp taramaya eşlik edip edemeyeceğimi sordu, inanın bana, hiçbir patolog böyle bir fırsatı kaçırmaz. Bayan X beni de en az sizin kadar büyülüyor ve onu görmek için sabırsızlanıyorum.” Bakışlarını müze küratörüne dikti. “Artık başlamamız gerekmiyor mu doktor Robinson?”
Adama bir kaçış yolu sunmuştu, Doktor Robinson da bunun üzerine atladı. “Evet. Evet, artık zamanı geldi. Benimle gelir misiniz Doktor Isles?”
Maura kalabalığın arasından geçti ve Doktor Robinsonu takip ederek radyoloji servisine girdi. Kapı arkalarından kapanarak onları basından uzaklaştırırken Robinson iç geçirdi.
“Tanrım, toplum önünde konuşmak hiç bana göre değil” dedi adam. “Bu işkenceye bir son verdiğiniz için teşekkürler.”
“Bu konuda deneyimliyim. Hem de fazlasıyla”
El sıkıştılar. “Sonunda sizinle tanışmak benim için bir zevk doktor Isles” dedi Robinson. “Bay Crispin de siziyle tanışmayı çok istiyordu, ancak birkaç ay önce kalça ameliyatı oldu ve uzun süre ayakta duramıyor. Size selam söylememi istedi.”
“Beni davet ettiğinizde bu kalabalığın karşısında çıkmam gerekeceğini söylememiştiniz. ”
“Basını mı kastediyorsunuz?” Robinson sıkıntılı bir ifadeyle Maura'ya baktı. “Basın gerekli bir bela.”
"Kimin için gerekli?”
“Müze olarak ayakta kalabilmemiz için. Bayan X hakkındaki haberlerden sonra bilet satışlarımız tavan yaptı. Üstelik henüz onu kamuoyuna teşhir etmeye bile başlamadık.”
Robinson labirenti andıran koridorlar boyunca Maura’ya yol gösterdi. Bu pazar gecesinde radyoloji servisi sessiz, önünden geçtikleri odalar da karanlık ve boştu.
“İçerisi biraz kalabalık olacak” dedi Doktor Robinson. “Küçük bir grup için bile fazla yer yok."
“Başka kimler olacak içeride?”
indir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder