18 Şubat 2020 Salı

Düzenbaz / James Patterson

Düzenbaz

Düzenbaz’dan…

Uçuş öncesi hazırlıklar beni rahatlatıyor. Kafamı daha ağır şeylerle kurcalamamı engelliyor. Kanatlarda buz olmayacak, bu ağustos sıcağında olanaksız. Yeterince yağ var, dış aydınlatmalar açık. Uçuş planımı bile bildirdim. Böylelikle beklenmedik bir hava güçleri destekçim olmaz en azından. Bu çevrede özel uçuş kurallarını pek önemseyen olmaz. İş ki salağın teki uçuşunu bildirmeyi unutsun da ülkenin en iyi havacısı hedef eğitimi yapmak için onu kullansın.
Bagaj kapağı kapalı... Kontrol paneli ve yüksekli-kölçerin kabloları tamam... VOR antenleri iyi durumda. VOR antenlerinin -ki havada gideceğimiz rotayı belirlerler- alet destekli uçuşta önemi çok büyüktür. Bir istasyonla iki ya da daha çok sayıda iletişime geçtiğimde kendimi haritada konumlandırabileceğim üçgeni belirleyebilirim. Ancak antenler hatasız çalışıyorlarsa...
Kennedy’nin en sevdiği şiirlerden birinin adı şöyleydi: Ölümle Randevum Var. Eşinden sık sık bu şiiri okumasını istermiş.
Kokpite çıkıp başka bir kontrol listesiyle ilgilenmeye başlıyorum. Kemer: Bağlı. Frenler: Tamam. Karışım: Tam zengin. Carb sıcaklığı: Soğuk. Yakıtı hazır edelim. Vanasını sekizde bir inç kadar açıyorum. Ana kumanda paneli ve antenler: Çalışıyor. Camı açıp bağırıyorum: “Tamam!” Basıyorum ve çalışıyor. Uçak ileri doğru hareket ediyor. Ölümle randevum var Birtakım iddialı barikatlarda Hışırtılı gölgeleriyle ilkbahar gelince Sardunyaların kokusu havayı kaplayınca Bir de altıncı kattan kaldırıma düşen sardunyalar var. Serbest düşüşle yere doğru süzülen bir kan damlasının aldığı yuvarlak biçim...
Telsizde bir cızırtı, çılgınca viyaklama sesleri. Sağımda bana az önce gülümseyen pilot deli gibi bağırarak bir şeyleri işaret ediyor. Tuhaf bir uğultu duyuyorum. Tıpkı seninle Eastern Market’te yürürken duyduğumuz metronun sesi gibi. Kiraz kokulu bahar rüzgârının...
Hayır!
Frenlere asılıyorum. Ön taraftaki pervanem, bir Piper *
Mirage’ın kanadını sıyırıp geçiyor. Aman Tanrım! Ben, uyan, kendine gel!
Kokpite girdiğinde unutmaman gereken üç şey: Uçağı uçur. Uçağı uçur. Uçağı uçur.
Soluk al, Ben.
Kalbim boğazımdan aşağıya, kendi yerine dönüyor. Titreyen ellerimle bir kez daha havalanmak için bildirimde bulunuyorum.
Ölümle randevum var.
Dane County Bölge Havaalanindan buraya, the Partridge Cenaze 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder